Tänään on 26.09.2017 03:57

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia

Sivu 7/7 [ 67 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1 ... 3, 4, 5, 6, 7
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Re: Fani toiminta
ViestiLähetetty: 24.01.2017 06:33 

Aika jännä näkökulma.

Ensinnäkin sarjataso on nyt eri ja huomioarvo suurempi. On hyvä miettiä asiaa myös joukkueimagollisesta näkökulmasta. Sen vuoksi asiaan puututaan nyt eikä ehkä aiemmin. Onhan se varmaan outoa jos jokin on ollut "sallittua" ennen ja nyt/kohta ei. Kaikki loppuu aikanaan ja parempi myöhään, sanotaan. Hallilla edustetaan paitsi itseä, myös Rokia ja Rovaniemeä.

Toisekseen Shamaaneihin ei voi liittyä muuta kuin liittymällä seuraan, emme ole virallinen yhdistys. Istut kyllä meidän välittömässä läheisyydessä ja kannustat samaan tahtiin, joten millä perusteella ajattelet muiden tietävän että omassa mielessäsi erottelet itsesi muusta porukasta? Eivät he sitä tiedä, enkä tiennyt minäkään. Olet kuitenkin osallistunut todella aktiivisesti ja myös mm. palkintokolehtiin.

Leimaantumista on jo tapahtunut, miksi muuten minä (yhtenä perustajista, en tokikaan ole ainoa) saan niitä palautteita henkilökohtaisesti vaikka en ole ollut edes samassa kaupungissa tapahtuma-aikaan? Mainitsit ettet ole somessa; siellä sitä palautetta sataa mm. Snapchatin ja Facebookin kautta. Se ettet juuri sinä ole saanut palautetta ei tarkoita etteikö mielipiteet ole olemassa.

Jos ottelutapahtumasta halutaan perhetapahtuma niin yhtään random ylilyöjää sinne ei tarvita. Ei sillä ole suurelle yleisölle merkitystä kuuluuko se vitunhokija johonkin porukkaan vai ei. Sellaiseen halliin ja tapahtumaan ei haluta perhettään tuoda, ja joka euro on Rokilta pois. Ollaan varmaan yhtä mieltä siitä, että se on paskempi homma.

Mun mielestä on aika itsekäs ajattelumalli että joku saisi yksin pilata muiden ihmisten uurastusta vain siksi että "minulla on oikeus huutaa mitä haluan". Niin yhtiön, talkoolaisten, fanien työtä kuin satunnaisten katsojien ottelukokemustakin.

Koko keskustelun käyminen turhauttaa minua jokseenkin, koska kyseessä on aikuiset ihmiset joiden luulisi ymmärtävän asian ihan itsekin. Täytyy kuitenkin sanoa käymieni keskustelujen perusteella, että ainakin faniporukassa yksi henkilö on samaa mieltä kanssasi, henkilöllisyyden varmaan arvaat, ja loput täysin eri mieltä. Ei siis voi olla kyse vain siitä että "joku vihervassari kynsien lakkaaja" on pahoittanut mielensä, kuten eräs kommentti kuului. Kyllä ne on ihan muut fanitkin joita hävettää.

Olen esittänyt lukuisia kertoja kysymyksiä yrittääkseni ymmärtää tätä kyseenalaista huutelua. Miksi vittuiluun pitää sotkea a. kuolema b. kirosanat c. homot ja muu nimittely? Miksi levy jää päälle? Miksi tuota hävytöntä huutelua (ei huutelua ylipäänsä, edelleenkin se on todella toivottua, myös psyykkaus ja kuittailu!) on niin vaikea lopettaa? Huudatteko te kotona samalla tavalla? Eikö teidän työnantajat/asiakkaat huomauta siitä? Mikä siellä hallilla naksahtaa päässä? Onko se niin vaikeaa myöntää että on tullut mokattua kun useampi taho asiasta sanoo? Mikä kiroilussa ja nimittelyssä voittaa älyllisen kuitin? Kukaan ei ole vielä vaivautunut vastaamaan yhteenkään.

Mulla henkilökohtaisesti on täysi työ ihan live-elämän aikatauluissa, joten en välttämättä ehdi tänne enää jatkaa. Tarkoitus on kokoontua porukalla seuraavaan pe-kotipeliin myös Peksin kanssa jolloin voidaan jatkaa näkemysten vaihtoa ja saadaan kuulla sensuroimaton organisaation kanta asiaan.

Haluan vielä korostaa että mitään ongelmaa ei ole, jos ne ylilyönnit jätetään kotiin. Huutaa saa ja pitää jatkossakin.

Poissa
 Profiili  

ViestiLähetetty: 24.01.2017 08:48 

Nopeasti tauolla tuli mieleen avaava esimerkki. Kymmenen-viidentoista minuutin avautuminen Tanuksen nimestä vai nasevaa kuittia Tuomaisen käskytyksestä? Toinen ei nimelleen mitään mahda eikä nimi miestä pahenna, toinen taas on kuittinsa ansainnut omalla perättömällä möläyttelyllään. Toki Tanuksellekin voi kuittailla, mutta onko nimi nyt sittenkään se paras pilkan aihe?

Avaako tämä yhtään mitä tässä yritetään ajaa takaa?

Poissa
 Profiili  

ViestiLähetetty: 24.01.2017 09:44 

Veikkaanpa että aikaisemmin epäasiallisuuksiin ei ole puututtu alempien sarjatasojen takia. Nyt kun pelejä näkyy telkkarissakin ja seuran näkyvyys on Peksin ansiosta parantunut ja sponsorit ovat isompia ja suurilukuisempia niin seuraa mitä todennäköisemmin myös kiinnostaa imagokysymykset.

Sehän on vain hieno homma että hallilla porukka huutaa ja luo tunnelmaa, mutta nuita ylilyöntejä saisi karsia pois. Roki - Peliitat tv-pelistä tuli telkusta peliä katsovilta kavereilta viestiä, että aika törkeetä juttua kuuluu katsomosta lähetykseen. Samoten se, että kielenkäyttö tarttuu junioreihin on hyvin huono homma. Nimimerkki mie kyllä pystyy hyviinki kuittailuihin, jotka katsojia ja pelikavereita naurattaa samalla ku kohde itse puree tuppia :) Mutta se saman asian jankutus pelikatkosta toiseen ei enää kuulu asiaan, hyvänä esimerkkinä tuo Tanus. Jatkuvasta kiroilusta tuskin tarttee mainita, sen vaikutuksesta hyvänä esimerkkinä nuo junnut. Lisäksi kun oman joukkueen pelaajat alkavat reagoida asiaan niin tuskin on epäselvää että homma ei ole mennyt ihan putkeen. Minkä takia pelin jälkeen tuosta vipin ohi luistelee vain muutama pelaaja kiittäen, samalla kun suurin osa menee suoraan koppiin? Kentällä tapahtuu kaikenlaista ja spontaaneita reaktioita sen myötä katsojissa. En tarkoita että sielä saippua suussa pitäisi istua, mutta se jatkuva jankutus pois kiitos.

Niinkuin todettu, ei tässä tartte Kirnua tehdä miellyttäväksi paikaksi vastustajille tulla pelaamaan, mutta sen pitää olla miellyttävä paikka katsojille, junioreille ja lapsiperheille jotka tätä hommaa lopunviimein rahoittaa hyvin pitkälti.

ViestiLähetetty: 24.01.2017 12:18 

Kiitos nimimerkki Routalle asian varsin hyvin avaavasta viestistä (ja myöskin Annalle). Sen verran kuiten, että eihän sarjataso saa/voi olla peruste sille, ettei asiaan puututa jo aiemmin. Mutta nyt kun jälkikäteen asiaa miettii ilman suurta tunnelatausta (johon valitettavan usein peleissä tempautuu mukaan), ois ollu jopa ihan toivottavaa, että järkkäri olis tullu joskus nykäseen hihasta, että "rauhota ny vähäsen". Mutta oppia ikä kaikki, valideja pointteja kaikki mainitsemasi.

Vielä, yleensä ei pidä mennä yksittäistapauksiin (esim. Tanus), mutta pointti tuossa yhden pelaajan hampaisiin ottamisessa (aiemmin esim. Rajala Hermeksestä ym., monesti valikoituu joukkueen ns. kärkipelaajiin kuuluva) on ollut nimenomaan se, että jos meän/minun huutelulla on edes marginaalinen vaikutus em. pelaajan peliin sekoittaen sitä, niin "job well done". Mutta tapa miten senkin tekee, olis voinu tehä toisin.

Mutta lopuksi vielä, tarkotus ei todellakaan ole ollu aiheuttaa hankaluuksia Rokille, aivan päinvastoin. Arvostus eteenki itse pelaajia kohtaan on aivan käsittämättömän suuri, kun tietää kuinka pienillä korvauksilla pojat pelaa suhteutettuna siihen käytettyyn aikaan matkustamisineen päivineen. Ja Annalle vielä, olen vastuussa vain omista sanomisista (somenkin puolella, jossa nyt vähemmän olen mukana), en toisten. Ja edelleen, ei ole täälläkään päässä aikaa/halua jatkaa tätä. Moikataan edelleen hallilla (jos vain tahot), se on ihan sinusta kiinni. En nimittäin edelleenkään tahdo, että tulisit allekirjottaneen vuoksi leimatuksi negatiivisessa mielessä.

ViestiLähetetty: 24.01.2017 12:48 

Tottakai moikataan ja vaikka halataanki! :) Ei tämä ole mitenkään henkilökohtaista "vihanpitoa" vaan kissa on vain nostettu nyt avoimesti pöydälle.

Olen vuosikausia myöskin nauttinut sinun kuiteista kun ne on pysyneet metkoina. Jatkathan niitä.

Uskon että loppupeleissä kyse ei edes ole niin isosta "issuesta" kuin kirjallisesti ehkä näyttää. Terävimmät kulmat hiontaan ja uuteen nousuun? Kaikki yhes koos :)

Poissa
 Profiili  

ViestiLähetetty: 24.01.2017 17:05 

Kiitos asiallisesta vastauksesta mie! :) Juu kyllä minä tuon kärkipelaajien tai muuten tunnetusti lyhytpinnaisten pelaajien hiillostuksen ymmärrän. Onhan siellä pata keittänyt yhellä jos toisellaki vierailijalla. Muistelenpa takavuosina kun innokkaimmat olivat jo kiipeämässä pleksin yli katsomoon :D Hieno homma jos tuon saman pystyy jatkossa tekemään, mutta hieman eri sanavalinnoin :)

ViestiLähetetty: 24.01.2017 19:13 

Routa, tais olla Huntersin pelaaja Suomi-sarja aikoina (vuotta nyt en millään muista) ja oli tosiaan tulossa hyvää vauhtia pleksin yli katsomon puolelle :) mutta otetaan opiksi ja etiäpäin :)

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
 Sivu 7/7 [ 67 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1 ... 3, 4, 5, 6, 7

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia