Tänään on 24.11.2017 11:09

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia

Sivu 6/7 [ 67 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1 ... 3, 4, 5, 6, 7  Seuraava
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Re: Fani toiminta
ViestiLähetetty: 24.02.2014 14:37 

Kyselitte rumpuja loppupeleihin. Kysykää Patelta numerosta 040-8661529, vois ehkä saada lainaan.

Poissa
 Profiili  

ViestiLähetetty: 25.02.2014 17:28 

Sattui olemaan 10kpl paperi viuhkoja kämpillä et kyllä näistä ääntä lähtee. pittääpä tuua huomiseen koitokseen

Poissa
 Profiili  

ViestiLähetetty: 04.03.2015 10:42 

Tunnusta sinistä väriä!!

Poissa
 Profiili  

ViestiLähetetty: 30.11.2015 20:16 

Olisko jollaki kiinnostusta pistää pystyyn asiallinen faniporukka jonnekin muualle kuin sikakatsomoon? Yksi rumpu jos mahdollista ja jatkuvaa RoKin kannattamista ilman jatkuvaa kuittailua vastustajan vaihtopenkin suuntaan. Ympäri hallia todennäkösesti löytyis lisää porukkaa joilla olis halua kannattaa mutta eivät halua leimautua sikakatsomon jäseneksi.

Poissa
 Profiili  

ViestiLähetetty: 17.02.2016 21:22 

Me fanit äänestämme/palkitsemme Rokin parasta/arvokkainta pelajaa 2015-2016
äänestys alkaapi 18.2- ja päättyypi 12.3.16 -KeupaHT ottelun jälkeen palkitsemme parhaan pelaajan
ei muutaku äänestämään rokin parasta pelaajaa

Poissa
 Profiili  

ViestiLähetetty: 27.02.2016 23:02 

Teme, jos satut lukeen tämän, niin en pääse Facebookiin äänestään ku en oo luonu sinne profiilia, joten äänestäisin tänne.

Jos vois äänestää "tandemina", se olis Hölsä/Eskelinen. Kummatki pelanneet äärimmäisen hyvän kauden, mutta ku vaan yhden voi valita, niin ääni menee HÖLSÄLLE. Mestikseen kokemattoman joukkueen takana veskarin rooli on ollu tavanomaista korostuneempi, joten molemmat veskarit ovat joutuneet venymään parhaimpaansa illasta toiseen. Vaikka suht' tasan molempia on kai peluutettu, vaikuttais Pawe kuiten napanneen ykkösveskan roolin?? Mutta kuten sanottu, loistavia veskoja molemmat. Kenttäpelaajista ääni olis menny Fopalle; alotti kauden sähäkästi, mutta ennen vuoden vaihdetta sattuneen loukin jälkeen ehkä ollu aavistuksen vaisumpi, kultakypäräki vaihdellu Pälveen ja Fopan päässä. Toki ei sovi unohtaa O. Järvelää ja 15 tehtyä maalia jo tähän mennessä. Mutta kaiken kaikkiaan taisteleva joukkue kokonaisuudessaan.

ViestiLähetetty: 13.03.2016 18:01 

+Ja fanien Paras/Arvokkain pelaaja on Henri Fomin!!

Tiedoksi: olen ensi perjantaina lomareissussa ja karsintakotipelit jäävät minulta väliin,
olisiko kellään intoa hoitaa rummuttamista poissa ollessani?
(rumpu löytyy info pöydän alta)

Poissa
 Profiili  

ViestiLähetetty: 21.01.2017 21:22 

RoKi-kannattajien/-shamaanien sivuilla on kuulemma käyty kiivasta keskustelua sikakatsomon huuteluista tulleesta palautteesta ja kun en edelleenkään ole facessa, niin annetaan omaa vastinetta tänne (liekkö tulee enää huomatuksi, kovin kuolleelta vaikuttaa nämä sivut nykyään).

Ensinnäki, tässä on vuosien saatossa jo RoKin ss-aikoina tullut nähtyä vierashalli jos toinenkin ja on tullut todettua menon/huutelun olevan aivan samanlaista kuin kotoisessa Lappi-areenassa. Toki pieniä paikkakuntakohtaisia eroja on, mutta pääsääntöisesti noin.

Toiseksi, olen ymmärtänyt sikakatsomon roolin olevan (jo nimensämukaisestikin) vastustajan lämmittäminen, ihon alle meneminen yms. kuittailuilla ja päänaukomisella. Ei vastustajalla kuulu olla "kivaa" täällä, päinvastoin, areenasta kuuluukin tehdä mahdollisimman v-mäinen paikka vastustajalle pelata ja hakea täältä pisteitä. Ja mitä tulee itse huuteluun eli itse asian ytimeen, sikakatsomon kyseessäollessa, huutelu nyt tuppaa oleen välillä melko rankkaa ja omasta mielestä näin kuuluu myös olla. Toki siinäkin kulkee raja, esim. mainittakoon kiroilu, joka viime pelissä havahdutti, kun takana istuneet pojannassikat alkoivat matkimaan/kiroilemaan mukana, joka tuntui itseasiassa todella pahalta. Siinä on kieltämättä peiliinkatsomisen paikka. Mutta muiltaosin ainakaan omaa toimintaa en tule muuttamaan. Kannustit/kuittailit sitten niin tai näin, niin aina löytyy mielensäpahoittajia. Kaikkia ei voi koskaan miellyttää, joten sille tielle ei pidä edes lähteä.

ViestiLähetetty: 23.01.2017 21:23 

Terve vaan.

Palautetta on tosiaan tullut, nyt kun ryhmällä on jälleen nimi ja RoKin tj "kansanläheisempi", on joku osoitekin johon sitä palautetta on voinut laittaa. Palautetta on tullut niin ryhmiä tuovalta safarioppaalta, lähellä istuvilta katsojilta, pelaajataholta kuin Shamaanien sisältäkin.

Se, että jollain toisella paikkakunnalla joku käyttäytyy niin tai näin, ei mielestäni ole merkitystä, Jos joku toinen (tai vaikka kaikki) faniporukka sikailee, ei se ole peruste että sen takia meidänkin on pakko. Jos Rovaniemellä halutaan kehittää sellaista fanikulttuuria, mihin on matala kynnys lähteä mukaan, suita on siistittävä. Tällä hetkellä todella moni katsoja karttaa faniryhmää, koska ei halua tulla leimatuksi häiriköksi. Meteli ja kovaääninen kannustus on aina suotavaa, mutta on eroavaisuuksia siinä, miten se kannattaa toteuttaa. "Tapa ittes" tai "ime soiroa vitun homo" eivät mielestäni kerro mistään muusta kuin huutajansa mielikuvituksettomuudesta. Molemmat suoria lainauksia itse kuultuna. Vittuilla saa ja pitää, kukaan ei ole sitä kyseenalaistanut. Kuten olen jo monella foorumilla todennut, senkin voi tehdä tyylikkäästi ja kanssakannustajia nolaamatta. Silloin se myös menee parhaiten ihon alle, paremmin kuin edellämainitun kaltaiset huudot. Kommentoimalla esimerkiksi valmentajien tai pelaajien omia sanomisia/tekemisiä, saavuttaa taatusti paremmat kierrokset kohteiden pääkopassa.

Roki on tekemässä kasvojenkohotusta ja taustaryhmä tekee älyttömästi hommia, jotta saisi hallille väkeä. Tällä hetkellä en toisi sinne ainuttakaan lasta huutojen tason (tai sen puutteen) vuoksi. Jos minä en toisi, miksi joku Rokista vähemmän kiinnostunutkaan toisi? Tai jos toisi, ei välttämättä tuo toista kertaa. Minusta kannattajaryhmän velvollisuus on olla esimerkkinä, eikä mielellään varoittavana sellaisena. Rokin imu ei ole vielä niin vahvaa, että sitä kannattaisi fanien itsepäisyydellä lähteä pilaamaan. Kuten mainitsitkin, junnut ja jopa pikkulapset ovat ottaneet jo mallia fanikatsomon kielenkäytöstä. Se on surullista. En silti voi olla toteamatta, että sitä niittää mitä kylvää. Olen istunut sikakatsomossa viiden vuoden ajan ja koko tämän ajan on joillakin huutelijoilla ollut välillä lapsia mukanaan. Itse en pidä itseäni kovinkaan kukkahattuna ja rietas läppä lentää kavereiden kesken, mutta tämä seikka on pistänyt jo vuosia silmään, ettei lasten läsnäolo rajoita kielenkäyttöä mitenkään.

On äärimmäisen noloa ja surullista, jos aikuiset ihmiset eivät keksi muita tapoja kannustaa tai psyykata kuin yletön kiroilu tai tapa ittes-tyyliset kommentit. Samalla sabotoidaan Roki Hockeyn työtä ottelutapahtumien järjestämisessä ja nolataan oma joukkue. Pelaajilta on kysytty kantaa tähän asiaan ja vastaus oli häkellyttävän yksimielinen; huutoa ja mekkalaa halliin mahdollisimman paljon, mutta ylilyönnit on kitkettävä eivätkä ne kuulu perhetapahtumiin. TJ Pekka Kankaanrannan toive on, että hallilla käyttäydyttäisiin asiallisemmin. Hänen mukaansa muita katsojia häiritsevät katsojat voidaan tarvittaessa poistaa katsomosta, mutta tottakai kaikki (valittajat mukaanlukien) toivovat ettei sellaiseen tarvitsisi ryhtyä. On myös tiedostettava se tosiasia, että kun kyseessä on nyt järjestäytynyt ryhmä, jokainen sen jäsen ei edusta enää vain itseään vaan myös ryhmää. Teemme yhteistyötä RoKin kanssa, mm. lakanasta ei tarvinnut maksaa pennin jeniä. Jo sen vuoksi on järkyttävää, ettemme arvosta saamaamme tukea tämän enempää. Mikäli meininki jatkuu tällaisena, ei yksikään yritys tule tukemaan toimintaamme millään tavalla. Sen voin melkein luvata 6v yrittäjäkokemuksella ja laajalla verkostolla.

On myös ehdotettu, että ns. asialliset katsojat vaihtaisivat katsomonosaa. Miksi ihmeessä? Ettäkö kymmenkunta kaveria luopuisi kausaripaikoistaan siksi että kourallinen ei hillitse itseään? Ei käy järkeen eikä meikäläisen oikeustajuun.

Itse olen nuorehkona naisena saanut paljon oudoksuntaa kannatusharrastuksestani, enkä vähiten siksi, että ihmiset olettavat minun hyväksyvän sikakatsomon rumimman meiningin. En hyväksy, en allekirjoita, en tee vapaaehtoishommia sellaisen toiminnan eteen enkä halua nimeäni liitettävän sellaiseen. Esimerkkinä Kokkolan reissu, jossa itsekin olit mukana, meininki oli mahtavaa yhdessä tekemistä ja kenenkään ei tarvinnut hävetä kuuluvansa porukkaan. Sellaista lisää.

Jos hallilla olossa ainoa iloinen asia on purkaa kaikki paha olonsa vierasjoukkueeseen, täytyy syvästi ihmetellä miksi.

Edelleen korostan, että vittuilu on sallittua. "Heitä homo voltti" ei ole vittuilua. Se on vaan junttia. Paras kuitti on sellainen joka vituttaa kohdetta ja naurattaa muita. Tällä kaudella huudot on lähinnä itkettäneet kaikkia.

Juttelen asiasta mielelläni myös kasvotusten hallilla, minulla ei ole ongelmaa puhua asioista niiden oikeilla nimillä.

Mukavaa on ollut tutustua muihin kannattajiin ja toivon että yhdessä voimme kehittää toimintaa vastedeskin. Täytyy muistaa, että olemme hallilla joukkuetta varten, emme omien patoutumien purkamista.

Poissa
 Profiili  

ViestiLähetetty: 24.01.2017 01:05 

Koitetaas uudestaan, edellinen kirjotus hävis lähetysvaiheessa bittiavaruuteen. Nyt rajusti typistettynä, ei jaksa kirjottaa eikä muista enää koko aiempaa stooria.

Mutta joo, laitoin tänään Peksille viestiä, jossa toivomuksena oli saada konkreettinen ja seikkaperäinen ohjeistus ns. sikakatsomon kuittailulle, sitä siis odotellessa. Kuten aiemmassa viestissä myönsin, on huutelu eräänkin kerran "karannut laukalle", erityisesti viime pelissä takana istuneiden poikien matkiminen, eteenki kiroilu, pysäytti. Olen täysin samaa mieltä, kiroilu, rasistiset tai vähänki sellaisiksi tulkittavat huutelut tulee karsia pois (tosin jälkimmäistä ei ainakaan omana aikana ole koskaan kuullut). Mutta muusta olen pitkälti eri mieltä. Mitä tässä vuosien saatossa on tullut istuttua sikakatsomossa, ei huutelu ole muuttunut suuntaan tai toiseen, negatiivisessa mielessä siis. Sitä en sitten tiedä, onko siitä aiempina vuosina tullu palautetta toimistolle. Ainakaan allekirjottaneelle ei ole koskaan tultu huomauttaan asiasta, ei järkkäreiden kuin "ylemmältäkään" taholta. Ja se mikä ihmetyttää suuresti, miksi siihen ei ole puututtu jo aiemmin, jos huutelu on koettu häiritseväksi. Eikö järjestyksenvalvojien tehtävä nimenomaan ole taata tapahtuman turvallisuus ja puuttua häiriökäyttäytymiseen. Joka tapauksessa, ylilyöntejä on tapahtunu ja niistä täytyy oppia.

Mitä tulee sitten pelkoosi siitä, että virallinen roki-kannattajat/-shamaanit ryhmä leimautuisi, on turhaa. En kuulu shamaaneihin, kuten en kuulunut aiemmin Rumpuryhmäänkään, vaan olen (ja varmaan tulen jatkossaki olemaan) ihan tavan "randomi-kannattaja/huutelija". Tykkään tehdä asiat omalla tavalla, jonka vuoksi taivun huonosti "ryhmäkuriin" ja että tulisi esim. kannustaa yhdellä, tietyllä tavalla. Ja jos aivan yltiörehellinen oon, juttelin just tänään velipojan kans, kuinka jäin kaipaan Ruryä. Pojat toi kuitenki halliin älämölöä ja"istutti" alun orastavalle kannatustoiminnalle. Ja aivan samoin niinkuin nyt meistä (sioista siis), mielipiteet jakautu sillon Rurystä, toiset tykkäs, toiset ei. Tämän vuoksi on ollu hienoa seurata kannatustoiminnan saavan uutta nostetta teidän, shamaanien muodossa, jota ymmärtääkseni sinä, Anna, ilmeisesti olet aloittelemassa?? Toivon lämpimästi, että teän porukka kasvais lukumääräsesti ja ottaisitte tietyssä mielessä Ruryn paikan. Mutta erityisesti sitä myös toivon, että "annettas kaikkien kukkien kukkia" ja myös sikakatsomolle annettais myös sijaa (ja korostan, huutelua huomattavasti siistityssä muodossa). Jos kerran sikakatsomolle löytyy paikkansa Rokia suuremmiltaki areenoilta, esim. Hpk:n vastaava, niin miksei myös Lappi-areenalta.

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
 Sivu 6/7 [ 67 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1 ... 3, 4, 5, 6, 7  Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia